A "Cocoon" is a space capsule, very similar to the cocoon of a worm, in which several extra-terrestrials live for years as they navigate across the Earth's oceans. And three daring ederly people who live in a St. Petersburg (on the Florida coast) rest home take to visiting the splendid swimming pool of an abandoned hotel. One day they discover near the pool several giant and never-before-seen seashells. After their swim their aging physiques show signs of rejuvenation. In the nest few days mysterious visitors appears around town, four strange and intriguing types, one of them a beautiful woman. Nobody, not even the most imaginative of the retirees, can imagine the place of origin of theses strange tourists.
These ederly people and these visitors begin a singular adventure in which the present and future are intertwined. The golden-agers live in easy co-existence with the extra-terrestrials. But the happy times are not to last long. Impressed by the kindness and friendliness of the earthlings, the aliens invite them to accompany them. But..., the invited guests all fear the eternal happiness held out to them and some of them prefer to stay on this planet where their lives have been spent half in happiness and half in pain.