In the Venezuela of 1973, flooded with the easy riches od the oil boom, Ana, Alicia and Daniel begin a strange three-way love story. Soft, shy and sensititve Ana, ourspoken Daniel and the vital, splendidly animal Alicia, will try to observe new rules in the old game of domination in affective relationships, and will be together for ten years while the country transforms itself around them, becoming more and more banal and affecting them as well. Fashions go out, the nostalgia for old things is not what it was, nor are eroticism and friendship. Neither is it easy to keep a firm hold on one's freedom, political options... or passions. Machismo is not exclusively masculine, adn in this trio the assumed roles make for a love story involving two males (Daniel and alicia) and one female )Ana), who at the end of the line will be alone to make a lucid and loving analysis of her friends and lovers. Alicia and Daniel, tamed, adapted to the society they fought against, seem, on the other hand, incapable of meditating on their experience. But who knows what will happen next time, if there is one? Will they tru it again?