Los golfos (The Bums) are five boys in a bad neighbourhood in Madrid who find in the triumph of one of them as a bullfigther a way out of this world holding no better future than jail time, at the worst, or a few pennies for an occasional drink, if they are lucky. So we see as the matador's aprentice works in his spare time at the fruit and vegetable market. Visi, a girl, friend of the group, is a hooker, and the others are preparing a theft of some truck tools to later sell them at the flea market. The film shows intelligently the relationship existing between conditions of oppression and poverty and bull fighting.