A Middle Eastern emir pressures the American president to resign or else he will hand over an atomic arsenal to a revolutionary Arab leader who will detonate it in Israel and the United States. In the midst of this plot, a popular journalist, Patrick Hale, tries to bring the news to his television viewers.