In a town near Salamanca, Don Alejandro, an eccentric and lonely widower, lives a boring life until he meets Goyita, an intelligent, imaginative and sensitive 13 years old girl. It is a platonic kind of love, however, some influential neighbours are unconfortable with the relationship.