Anna Holtz is a 23-year-old aspiring composer lacking in wherewithal struggling to find inspiration and prosper in the music capital of the world, Vienna. Anna, a conservatory student, wangles the chance to work with the best and most voluble living artist: Ludwig van Beethoven. When unexpectedly put to the test by the sceptical Beethoven, Anna unfolds her talents and particular flair for music. The maestro decides to accept her as his copyist, marking the start of an extraordinary relationship that will change both of their lives.